Praktisk kommunikasjon og relasjonskompetanse

Få innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i å nå frem med ditt budskap og samtidig bygge gode relasjoner til andre mennesker

Kunnskapsmål

  • Om mennesker og hva som påvirker oss i møte med andre
  • Om hvorfor vi misforstår hverandre
  • Om hvilke egenskaper som er viktige for å nå frem til andre
  • Hvordan bygge relasjoner som skaper tillit
  • Hvordan kommunisere med vanskelige personer

Om kurset

Har du ofte lurt på hvorfor vi når frem til noen mennesker og ikke til andre?

Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med. Vi hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre, og du får tips til hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.

Kommunikasjon og relasjonskompetanse

Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt. Det er faktisk noen av de samme egenskapene og prinsippene for å lykkes både innen kommunikasjon og i relasjonsbygging.

Håndtere utfordrende mennesker og situasjoner

Hvordan håndtere utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på seg selv? Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler både om å ha det bra på jobb, og få mer fornøyde kunder.

Fordeler med kurset:

  • Tydeliggjør din kommunikasjon
  • Styrk dine relasjoner
  • Reduser misforståelser og tvister
  • Få økt forståelse for ulike kundetyper
Nå frem med ditt budskap uavhengig av hvem du snakker med

Målgruppe

Dette kurset er for tilpasset for deg som ikke har lang erfaring eller mye kompetanse på området. Det passer for deg som er nysgjerrig på hva som skal til for å lykkes i egen kommunikasjon med andre, og hvordan man bygger gode relasjoner. Kurset gir deg en forståelse av hvordan du kan utvikle din egen kommunikasjon og relasjonskompetanse videre

Forkunnskapskrav

Det krever ingen forkunnskaper til dette kurset

Kursinnhold

01 Mennesker

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og situasjoner?

02 Relasjoner

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan du kan skape tillit hos kunden?

03 Kommunikasjon

  • Hva handler kommunikasjon om?
  • Hvorfor misforstår vi hverandre?
  • Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
  • Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?

Visa mer

Kursleder

Cimple
Kursleder

Dette kurset er levert og kvalitetssikret av CIMPLE i samarbeid med Confex.

Laddar...

Påmelding

1
1
2

Ingen datoer funnet

Er du interessert i å gå denne kursen? Vennligst fyll ut en interesseanmeldelse.

Du har valt följande plats och datum:

Deltakere 1

Faktureringsopplysninger

Fakturaopplysningene kan fylles ut senere, hvis du lar disse feltene stå tomme vil du få en e-post om å fylle ut disse senere.

Annet

Kostnad per deltaker: 3 995 NOK
Totalt ekskl. mva (1 deltakere): 3 995 NOK
Mva (25%): 999 NOK
Å betale:
inkl. moms
4 994 NOK

Kurset leveres av

Cimple

Cimple

Kostnad

3 995 NOK

Ekskl. mva

1 time

Nettkurs

Vi kan skreddersy denne kursen for din bedrift. Kontakt oss for en uforpliktende samtale.