Kunnskapsmål
- Om mennesker og hva som påvirker oss i møte med andre
- Om hvorfor vi misforstår hverandre
- Om hvilke egenskaper som er viktige for å nå frem til andre
- Hvordan bygge relasjoner som skaper tillit
- Hvordan kommunisere med vanskelige personer
Om kurset
Har du ofte lurt på hvorfor vi når frem til noen mennesker og ikke til andre?
Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med. Vi hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre, og du får tips til hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.
Kommunikasjon og relasjonskompetanse
Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt. Det er faktisk noen av de samme egenskapene og prinsippene for å lykkes både innen kommunikasjon og i relasjonsbygging.
Håndtere utfordrende mennesker og situasjoner
Hvordan håndtere utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på seg selv? Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler både om å ha det bra på jobb, og få mer fornøyde kunder.
Fordeler med kurset:
- Tydeliggjør din kommunikasjon
- Styrk dine relasjoner
- Reduser misforståelser og tvister
- Få økt forståelse for ulike kundetyper
Nå frem med ditt budskap uavhengig av hvem du snakker med
Målgruppe
Dette kurset er for tilpasset for deg som ikke har lang erfaring eller mye kompetanse på området. Det passer for deg som er nysgjerrig på hva som skal til for å lykkes i egen kommunikasjon med andre, og hvordan man bygger gode relasjoner. Kurset gir deg en forståelse av hvordan du kan utvikle din egen kommunikasjon og relasjonskompetanse videre
Forkunnskapskrav
Det krever ingen forkunnskaper til dette kurset
Kursinnhold
01 Mennesker
- Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
- Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
- Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
- Hvordan forstå ulike kundetyper og situasjoner?
02 Relasjoner
- Hva er relasjonskompetanse?
- Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
- Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
- Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
- Hvordan du kan skape tillit hos kunden?
03 Kommunikasjon
- Hva handler kommunikasjon om?
- Hvorfor misforstår vi hverandre?
- Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
- Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?
Kursleder
Dette kurset er levert og kvalitetssikret av CIMPLE i samarbeid med Confex.
Laddar...
Påmelding
Ingen datoer funnet
Er du interessert i å gå denne kursen? Vennligst fyll ut en interesseanmeldelse.
Du har valt följande plats och datum:
Deltakere 1
Faktureringsopplysninger
Annet
Kostnad per deltaker: | 3 995 NOK |
---|---|
Totalt ekskl. mva (1 deltakere): | 3 995 NOK |
Mva (25%): | 999 NOK |
Å betale:
inkl. moms
|
4 994 NOK
|
Kurset leveres av
Cimple
Kostnad
3 995 NOK
Ekskl. mva
1 time
Nettkurs
Vi kan skreddersy denne kursen for din bedrift. Kontakt oss for en uforpliktende samtale.