Kunnskapsmål
- Hva som er kravene etter Åpenhetsloven, hva forventes av deg som et SMB
- Hva aktsomhetsvurderinger er, og hvordan man gjennomfører dem i praksis
- Hvordan du arbeider videre med åpenhetsloven i praksis
Om kurset
Åpenhetsloven trådte i kraft 1. juli i 2022, og stiller nye krav til store og mellomstore norske selskaper. Er du litt usikker på hva som egentlig er forventet av deg og selskapet ditt, så er dette kurset for deg, enten du sitter i styret eller jobber i en bedrift som er truffet av de nye reglene knyttet til leverandøroppfølging og bærekraft.
Dette digitale 2 timers kurset gir deg en kort innføring i åpenhetslovens krav, samt gir deg en introduksjon til å komme i gang med eget arbeid.
Introduksjonskurset vil styrke posisjonen til selskapet ditt inn mot spørsmål fra potensielle kunder, forretningspartnere og ansatte, samt gi deg et godt faglig fundament for å følge opp arbeidet med åpenhetsloven videre. Kurset er praktisk rettet og inneholder flere eksempler fra næringslivet.
Målgruppe
Kurset er for deg som enten jobber i eller sitter i styret til en bedrift som er truffet av nye regler etter åpenhetsloven. Du er gjerne leder, styremedlem eller er en medarbeider som har fått ansvaret for oppfølging av dette.
Forkunnskapskrav
Du trenger ingen forkunnskaper for å delta på dette kurset.
Kursinnhold
01. Introduksjon til Åpenhetsloven
- Hva krever lovverket av truffede bedrifter?
02. Introduksjon til Aktsomhetsvurderinger
- Hva er egentlig ment med aktsomhetsvurderinger i en menneskerettighetskontekst?
- Hvordan gjennomfører man gode aktsomhetsvurderinger?
- Hvilke verktøy og rutiner kan man bruke for å effektivisere dette arbeidet?
03. Oppsett av aksjonsplan
- Vi gjennomgår OECD sitt ‘hjul’ for aktsomhetsvurderinger, og ser på hvilke aktiviteter som må gjennomføres videre
- Vi lager en aksjonsplan for videre oppfølging av arbeidet med åpenhetsloven
Slik fungerer det
Kursleder
Vi i Aider skal gjøre det komplekse enkelt – vi er et ledende kompetansehus med flinke folk som hjelper dagens og morgendagens ledere i å lykkes med sine beslutninger.Aiders kursholdere har høy kompetanse og erfaring innen sitt fagfelt og er dyktige formidlere. De er opptatt av at du som kursdeltager skal sitte igjen med verktøy og kunnskap du kan benytte deg av i ditt arbeid. Fremtiden handler om å hjelpe, utvikle og begeistre!Velkommen til kurs med oss!
Om kursarrangøren
Vi i Aider mener at regnskapsbransjen må redefineres. Og at det er vi som skal gjøre det. Dette skal vi få til med flinke folk, forenkling – og med blikket festet langt der fremme.
Vi rendyrker kombinasjonen av teknologi som er enkel å forstå, knallgode folk som bryr seg – og mulighetene som frigjøres ved å utfordre og alltid tenke fremover. Begeistringen i møtet mellom folk – og i møtet mellom folk og teknologi – skaper energi og uendelige muligheter. Vi skal hjelpe folk med å lykkes, og sammen skal vi definere fremtiden.
Vi gir tallene retning. Vi gir folk råd. Vi skaper merverdi med regnskapet i hånden.
Laddar...
Legg igjen en interesseanmeldelse
Ingen datoer funnet
Er du interessert i å gå denne kursen? Vennligst fyll ut en interesseanmeldelse.
Du har valt följande plats och datum:
Deltakere 1
Faktureringsopplysninger
Annet
Kostnad per deltaker: | 3 900 NOK |
---|---|
Totalt ekskl. mva (1 deltakere): | 3 900 NOK |
Mva (25%): | 975 NOK |
Å betale:
inkl. moms
|
4 875 NOK
|
Kurset leveres av
Aider
Kostnad
3 900 NOK
Ekskl. mva
2 timer
Webinar Live
Vi kan skreddersy denne kursen for din bedrift. Kontakt oss for en uforpliktende samtale.